Ny måde at betale biblioteksgæld
Fremover kan gæld til bibliotekerne kun betales via "Mit betalingsoverblik" på Brøndby Kommunens hjemmeside.
Nu kan du ikke længere betale gebyrer og erstatninger på biblioteket, via bibliotekets hjemmeside eller i app’en Biblioteket, som du plejer.
Hvis du afleverer dine lån for sent eller skal betale erstatning for f.eks. en bog, får du fremover en faktura fra Brøndby Kommune i din digitale postkasse. Den skal betales digitalt på ”Mit betalingsoverblik”.
Vi ændrer betalingsmåden, fordi Brøndby Kommune har besluttet, at alle betalinger til kommunen skal samles ét sted.
Du vil stadig kunne se gebyrer og erstatninger i din lånerstatus på bibliotekets hjemmeside. Et eventuelt rykkergebyr vises kun på Brøndby Kommunes hjemmeside under ”Mit betalingsoverblik”, hvor du altid kan se en samlet status på dine betalinger til biblioteket og Brøndby Kommune.
Rykkergebyr efter 8 dage
Hvis du ikke betaler regningen til tiden, vil der blive tilskrevet rykkergebyr på op til 250 kroner. Hvis du ikke betaler rykkerskrivelsen inden 8 dage fra modtagelsen, vil gælden uden yderligere varsel blive overdraget til inddrivelse hos Gældsstyrelsen.
Få påmindelser
Husk at du kan få påmindelser på SMS og E-mail eller via appen Biblioteket og dermed undgå, at dine lån bliver for gamle og der kommer gebyrer.
Vi vil meget gerne hjælpe dig med at få det opsat, hvis du ikke allerede er tilmeldt. Kom ned på et vores biblioteker i Brøndby eller ring på 4328 2000.
Børn og unge under 18 år
Det vil altid være barnets forælder/værge, der hæfter økonomisk for betaling og vil modtage eventuelle gebyrer i sin digitale postkasse, indtil barnet bliver 18 år.
Jeg har spørgsmål til, eller er uenig i mine mellemværender.
Hvis du har spørgsmål til dit biblioteksgebyr eller erstatningskrav, skal du rette henvendelse til biblioteket på bibvo@brondby.dk.
Har du spørgsmål til selve betalingen, rykkergebyrer eller inddrivelse, så bedes du kontakte Brøndby Kommune, Opkrævningen på mail: opk@brondby.dk eller tlf.nr. 4328 2828