Gå til hovedindhold

Kvalitetsstandarder og tilsyn

Kvalitetsstandarder beskriver kommunens serviceniveau, og de er grundlaget for visitation og udførelse af alle indsatser (fx rengøring, pædagogisk støtte eller plejebolig mv.) I kvalitetsstandarderne kan du se, hvilken service du kan forvente, når du har brug for støtte.

En kvalitetsstandard er en generel serviceinformation om den hjælp, du kan forvente fra kommunen.

Kvalitetsstandarderne er et arbejdsredskab for kommunens medarbejdere, når de skal visitere til tilbud og indsatser til borgere, der har behov for hjælp. ”At visitere” er når kommunens medarbejdere vurderer og træffer beslutning om, hvilke indsatser (for eksempel rengøring, pædagogisk støtte eller plejebolig) du kan få tildelt/tilbudt.

Kvalitetsstandarderne bygger på forskellige love, men særligt Serviceloven ligger til grund for mange af kvalitetsstandarderne.

På de underliggende sider, kan du finde alle kommunens kvalitetsstandarder for støtte til voksne og ældre.

Se også...

Hjælp i hverdagen

Under Hjælp i hverdagen finder du information om tilbud og forløb til støtte vedr. almindelig daglig livsførelse.

Hjemmehjælp

Hvis du har svært ved at klare hverdagen i hjemmet ved egen hjælp, kan du søge hjemmehjælp

Kontakt

Ældre og Omsorg

Brøndby Kommune
Brøndby Rådhus
2605 Brøndby

Telefon: 43 28 28 28

E-mail: aeldreomsorg@brondby.dk

Åbningstider

Mandag - onsdag: Kl. 09.00 - 13.00
Torsdag: Kl. 13.00 - 17.30
Fredag: Kl. 09.00 - 12.00

Telefontider

Mandag - onsdag: Kl. 09.00 - 14.30
Torsdag: Kl. 13.00 - 17.30
Fredag: Kl. 09.00 - 12.00

Undgå lang ventetid i telefonen

Kontakt

Specialrådgivningen

Brøndby Rådhus
Park Allé 160
2605 Brøndby

Telefon: 43 28 25 64

E-mail: handicap@brondby.dk

Telefontider

Mandag - onsdag: Kl. 09.00 - 14.30
Torsdag: Kl. 13.00 - 17.30
Fredag: Kl. 09.00 - 12.00

Åbningstider

Mandag - onsdag: Kl. 09.00 - 13.00
Torsdag: Kl. 13.00 - 17.30
Fredag: Kl. 09.00 - 12.00

Personligt fremmøde kun efter aftale.

Sidst opdateret: 7. januar 2025